Ponovno je čas za izlet po čudoviti Italiji. Sicer sva se tokrat želela odpraviti v Španijo, a sva si na koncu premislila in ponovno pripravila načrt za izlet po Italiji.

Gremo po vrsti, tako kot je bilo po dnevih.

Benetke

Za prvi dan so bile na vrsti Benetke, kjer nisem bil že kar nekaj časa. Glede na to, da sva se na pot odpravila z avtom, sem najprej preveril, kako je s parkiranjem. Najbolj ugodno in priročno je parkirišče tik pred mostom v Benetke, mislim, da je tabla za Camping. Cena je 4,5€ na dan. Temu je potrebno prišteti še 3€ za povratno bus karto. Za krajši obisk in več oseb, je mogoče bolj poceni in priročno, če parkirate v Benetkah, za dve osebi in nekajurni postanek pa ne.

Ko sva iztopila v Benetkah na avtobusni postaji, najprej sploh nisem imel občutka, da bi prišel v kakšno posebno mesto. S tem mislim, da je na vodi in je znano po tem, da je cel čas gužva.

Sicer je bilo nekoliko več ljudi, ampak kakor hitro sva se premaknila, ni bilo več takšne gneče, kot sem jo imel v spominu.

Glavni cilj večine je trg San Marco, kjer imate dve možnosti: ali se tja odpravite peš ali pa s prevozom. Midva sva se odpravila peš, nazaj pa s čolnom, saj je hoje v eno stran za več kot eno uro.

Pot je dokaj dobro označena, tako da samo slediš napisom.

Kot sem rekel, na začetku ptoi je bilo zelo malo turistov, tako da sem že upal, da bo bolje, kot takrat, ko sem bil prvič. Takrat sem bil v času karnevala in se spomnim, da smo cel čas hodili v kolonah, takšna gneča je bila.

Tudi cene so bile zelo ugodne, saj veliko ljudi zna strašiti z gromozanskimi cenami v Benetkah. Crosont in kava 2,5€, testenine 9€, … to sta samo dve, ki sem jih opazil po poti. Seveda to velja za bolj običajne restavracije.

Veliki kanal prečkaš pri mostu Rialto, kjer se že opazi veliko večjo gnečo. Tudi zaradi tržnice in drugih stojnic s spominki.

Od tam sva pot nadaljevala proti Markovem trgu, ob prihodu pa naletela na tisto gnečo, ki jo pričakuješ. Markov trg je bil na pol popljavljen, tako da so vsi ljudje imel manj prostora in bili nekoliko bolj stisnjeni na suhih delih. Veliko pa jih je po vodi hodilo kar bosih.

Ker sva bila nekoliko bolj pozna, ko sva imela v načrtu, je bila gužva za baziliko Sv. Marka že zelo velika, tako da sva si premislila. Tudi Doževe palače na žalost nisva obiskala.

Po krajšem ogledu Markovega trga sva se z ladjo (7,5€ na osebo) odpravila nazaj do avtobusne postaje. Kasneje sva naredila še ne krog na lovu za spominki. Beneške maske prodajajo skoraj na vsakem koraku, na prvi pogled pa je razlika med njimi v tem ali so narejene na Kitajskem ali v Benetkah. Veliko imajo tudi Murano stekla, kjer so me cene prijetno presenetile, saj niso bile pretirane, imeli pa so tudi kar nekaj akcij, kjer je bil dodaten 25% popust.

Odpravila sva se nazaj do avta in proti Veroni.

Verona

V Verono sva prispela pozno popoldan in sva se najprej odpravila do najinega prenočišča, ki je bilo na obrobju Verone. Proti večeru sva se samo še odpravila v trgovino po manjši nakup. Oba sva bila navdušena nad zanimivimi italijanskimi produkti, cena pa so bile kar višje kot pri nas, še posebej za nekatere izdelke. Verjeno bi bilo v Eurospinu ceneje.

Ogled Verone

Lastnik vile, kjer sva spala nama je dal napotek, kjer lahko brezplačno parkirama avto. Pogooglajte Parcheggio Gratuito Verona in tam lahko pustite avto. Če slučajno ni prostora, malo počakajte, da gre kdo ven. Od tam imate samo nekaj korakov do središča mesta preko mosta Ponte Pietra, ki tako ali tako velja za eno izmed znamenitosti v Veroni, saj gre za enega izmed dveh prvotnih mostov.

Ko sva prišla do Duomo, sva ugotovila, da bo najceneje nakup Verona carda za 18€ za 24h. Vključene imaš vse štiri večje cerkve, Areno ter druge muzeje.

Moram reči, da me je veorna prijetno presenetila, saj se je od mojega prvega obiska sploh nisem spomnil, razen tega, da smo obiskali Julijin balkon, kjer je tudi še danes daleč največ turistov in je zelo oblegan.

Tipični italijanski still mesta z zanimivo arhitekturo, cerkvami na vsakem koraku, prijetnimi restavracijami in bari. Poseb moram izpostaviti Piazza Erbo in bližnji Piazza dei Signori, ki je nekakšen center starega dela in je zelo lep trg z veliko dogajanja.

Mimo Julijinega  balkona, kjer je pravi turistični kaos, sva se odpravila do Arena, ki je bila prav tako pravo razočaranje. Vse kaj je lepega vidiš že od zunaj, tako da če bi moral plačati posebej vstopnino 10€, kolikor znaša, bi bil zelo razočaran. Znoraj arene so imeli vse pripravljeno za koncerte, ki trajajo vso leto, tako da je bila celotna arena obložena z “umetnimi” stoli in od nje je bilo bolj malo.

Pred areno je prijeten trg Bra z manjšim parkom in prijetnimi restavracijami. Midva sva se odpravila še na ogled muzeja in mostu Castelvecchio. tudi tukaj lahko rečem, da je bil muzej pravo razočaranje, saj ni imel niti ene stvari, ki bi nekoliko iztopala in bi bila nekaj posnega. V njem najdete ogromno slik, fresk in nekaj orožja. Priporočam edino, če vas te stvari res zanimajo ali še niste videli veliko tega. Most v bližini je bolj zanimiv, preko katerga se lahko sprehodite.

Po muzeju sva se odpravila na kosilo in v bližini našla restavracijo Osteria il Ciottolo. Zelo prijetna restavracija v italijanskem stilu. Jedla sva polento z gobami in sirom ter domače testenine v mesom (tradicionalno jed iz Verone). S steklenico velike vode in 1/4l vina sva plačala 31€.

Počasi sva se odpravila proti prenočišču. Spala sva v Villa Vivianella, ki je nekoliko dotrajana hiša na obrobju Verone, kljub temu pa je bilo s prenočiščem vse vredu. Ogromna soba za štiri osebe (dve spalnici), velika kuhinja in jedilnica, kopalnica, … zunaj pa še lep razgled iz hriba in lepo opremljena terasa. Cena je bila 120€ za dve nočitvi.

Gardsko jezero

Zjutraj sva se odpravila proti Gardskemu jezeru. Bilo je dobro uro vožnje, cilj pa je bil kraj Malcesine. Na žalost je bilo za cel dan napovedano slabo vreme, tako nisva vedela kako bo izpadlo. In ni bilo najboljše.

V Malcesine sva se odpravila, ker od vam vozi vlečnica na Monte Baldo, višina cca. 1500 od kod naj bi bil zelo lep pogled na jezero, zraven tega pa odlične možnosti za sprehode. Gre za tako veliko višinsko razliko, da se menja kar nekaj podnebnih pasov, temu delu pa pravijo tudi vrt Italije, zaradi tako raznolikega rastja na enem predelu.

Na vrhu pa veliko razočaranje, saj je bila megla in ni bilo videti, da se bo umaknila. Kar več kot dve uri sva vztrajala, ampak se je samo enkrat za zelo kratek čas pokazal pogled na Gardsko jezero. Ni nama preostalo drugega, kot da se spustiva dol. Na prvi postaji, ki je dokaj nizko, je bilo vreme super, tako da sva se od tam odpravila peš do dol, da sva videla vsaj nekaj razgleda.

Vseeno priporočam obisk Monte Baldo, preverite edino vreme, da ne bo slaba napoved, ker se ne bo nič videlo. Če ste že tam, pa se tako vidi gor, kakšno je vreme. Lahko se tudi z avtom odpeljete do prve postaje in prihranite 4€, od spodaj je cena 22€ na osebo. Tudi nekaj brezplačnih parkirišč se je tam našlo, medtem ko je spodaj garažna hiša.

Po spustu sva obiskala še grad v kraje Mascesine, ki je vreden obiska. Poskrbite edino, da boste kupili kombinirano karto za gondolo in grad, da prihranite 3€. Midva nisva in sva tako za karto plačala 6€ namesto 3€.

Na poti proti jugu sva se ustavila še v Punta San Vigilio, vendar je na žalost spet začelo deževati. Malo sva si ogledala, ampak kaj drugega kot lepega hotela tam nisva videla, sva pa zasledila priporočila zaogled tega kraja, tako da nekaj mora biti tukaj. Verjetno je kaj povezano s plažo, ki je zaradi dežja nisva obiskala, pa mislim, da sem videl, da je vstopnina 8€ za na plažo. Ne me za besedo držat.

Za konec Gardskega jezera pa sva se odpeljala do juga v kraj Sirmione. To pa je nekaj! Vseekakor zelo priporočam za ogled. Čudovit mali kraj na koncu dolgega polotoka. Starinsko mesto, zelo veliko turistov, verjetno v poletnih mesecih še dva krat več, ampak res nekaj posebnega. Malo sva se sprehodila po mestu, šla na večerjo in sladoled in se nato odpravila proti prenočišču., ki je že bil na poti proti Rimu.

Na poti v Rim

Glede na to, da je pot do Rima kar dolga, sva gledala kaj bi si na poti še lahko ogledala in našla dva res odlična kraja.

Prvi je bil Orvieto. Na žalost je bil dež, ampak starinsko mesto na griču, ki ga vsekakor morate obiskati. Zelo fotogenično od daleč in od znotraj, kjer je glavna znamenitost katedrala, katero pročelje so gradili kar 300 let. In res je nekaj posebnega.

Obiskala sva tudi muzej, ki je nasproti cerkve, a ni bil nič kaj posebnega (bil je dež). Pred odhodom sva se ustavila še za kosilo, kjer sem poizkusil domače testenine s tartufi in bile so odlične. Umbrija naj bi bila znana po tartufih, tako da jih bom v prihodnjih dneh še poskusil.

Naslednje mesto pa kot iz drugega planeta. Civita di Bagnoregio. Res sanjsko. Ustaviš se na koncu kraja Bagnoregio in se po ozkem mostu sprehodiš v mesto Civita, ki je prav tako na skalni pečini. Če ste z avtom, se lahko zapeljete čisto do tja, da ne boste rabili preveč v hrib hoditi. Ko se peljete proti končnemu mestu in vidite parkirišče, lahko parkirate tam, ampak je veliko bolje, da zavijete desno mimo parkirišča in se peljete okoli in naprej ter parkirate pod mostom. Tako bo najmanj hoje.

Sicer pa še opozorilo, da je vstopnina v vasico na griču 3€, ob nedeljah in parznikih pa 6€. Glede na to, da sva bila v nedeljo, sem jih vprašal, če mia lahko pojasnijo zakaj, pa ni bilo odgovora.

V večernih urah sva prispela v Rim, kjer sva se takoj odpravila v najim apartma. Tokrat sva ga najela preko Airbnb in je bil res nekaj posebnega. Odlično oprevljeno stanovanje z vsem, celo ogromnim balkonom ali kot je rekla lastnica: it is a penthouse.

Vse poti vodijo v Rim

Tudi v najinem primeru je bilo tako. Metro sva imela tik ob apartmaju, tako da sva se naslednje jutro podala v mesto. Cena ene vožnje je 1,5€, imajo pa tudi karto za 24h za 7€. Glede na razporeditev znamenitosti, ki sva si jih želela ogledati, se nama je prvi dan bolj izplačalo kupiti dve navadni karti, za drugi pa tisto za 24h.

O znamenitostih Rima tokrat ne bom na dolgo in široko. Na hitro jih bom samo naštel, tisto kar sva si ogledala in dodal kakšen kratek komentar.

Znamenitosti Rima:

• Trg in bazilika sv. Petra – odlično za videti, pripravite se na čakanje.
  • Vatikanski muzeji – noro dobro, čeprav bi za razumevanje vsega potreboval kakšen mesec. Dolga vrsta za vstop, čakanje več kot dve uri. Cena 16€, preko spleta je možno kupit karto za 20€ brez čakanja ali preko vodičev, ki te tam obletavajo za 30€-33€ (ali nekaj več, če bi želeli tudi vodenje).
  • Sikstinska kapela – v sklopu vatikanskih muzejev. Je bila malo razočaranje, saj smo bili kot sardele.
  • Kolosej – čudovit, tik ob metroju, spet se pripravite na gužvo
  • Pantheon – brezplačno, mogočno, cool.
  • Fontana di Trevi – čudovita, brezplačno, seveda gužva, vredno ogleda.
  • Španske stopnice – čudovite, ampak na njih brez sladoleda. Vas bo spomnil varnostnik.
  • Trg Navona – eden najlepših trgov v Rimu.

Ogromno je še drugih znamenitosti. Preverite kaj vas najbolj zanima.

Za konec naj še povem, da me je Rim res navdušil. Sprejeti je potrebno veliko gužvo ob glavnih znamenitostih, drugače pa je Rim mesto, kjer se povsod nekaj dogaja. Ulice živijo, ljudje klepetajo, hitijo ali pa samo sedijo.

Še se bom vrnil. (za vsaj slučaj sem tudi kovanec v fontano vrgel).

Tivoli

Za današnji dan je bil na sporedu Tivoli. Najprej sva si želela ogledati Hadrianovo vilo, nato pa še Villa d’Este.

Prva me je dokaj navdušila, druga ne, ker je nisva našla 🙂

Pri Hadrianovi vili ne gre samo za vilo, ampak celo posest, ki je ogromno. Mislim, da sem zasledil, da je šlo za največjo posest v rimskem cesarstvo. Danes so seveda samo ostanki tega, nič ni obnovljenega. Prav tako ni veliko informacij na kraju samem. Vredno ogleda, ampak, če ste na tesnem s časom ali ste imeli že v Rimu dovolj kamenja, lahko mirno izpustite.

Na sva se odpravila do Villa d’Este, ki pa je nisva našla. Vem, sliši se smešno, ampak table za dostop z avtom so bile tako kaotično, tako kot tudi promet v tem malem mestu, da sva na koncu obupala in se odpeljala naprej.

Pot sva nadaljevali proti mestu Terni, saj sva si v bližini želela ogledati slapove Marmore.

Upoštevati je treba, da vodo iz reke uporabljajo za elektrarno, tako da vodo v celoti po slapu spustijo samo 3x na dan za eno uro. Mislim, da ob 10h, 15h in 19h. Preverite ure, ker ni sigurno, razen ob 15h, takrat ko sva bila midva.

Na voljo imate dve razgledni točki, med katerimi lahko greste peš ali z avtom. Peš je po cca. 600 stopnicah, tako da je kar naporno. Torej en slap si lahko ogledate od zgoraj, ki je zelo lep, od spodaj pa vidite večjo sliko in več slapov naenkrat. Midva sva začela zgoraj in se nato spustila po stopnicah ter se vrnila nazaj gor. Je kar naporno, tako da se lahko dol peljete tudi z avtom, vendar boste morali pohiteti, saj so odprti samo eno uro.

Spoleto

Pozno popoldan sva obiskala še Spoleto, saj sva imela blizu prenočišče. Čudovit kraj, vsekakor vreden ogleda.

Na začetku sva sicer iskala restavracijo za pozno kosilo, ampak kot je v Italiji v navadi, je bilo vse zaprto. Razen fast fooda. Tako da je na žalost moralo biti to.

Kasneje sva se sprehodila po Spoletu in doživela zelo lep sončni zahod na mesto in duomo, ki je bil obsijan z zlato rumeno barvo. V bližini sva se odločila, da greva še na večerjo, preden se odpravima proti prenočišču.

Tokrat sem se odločil za “turistični meni”, ki so ga sicer povsod odsvetovali, saj naj bi bila v Italiji to najslabša izbira. Na srečo je bilo vse vredu. Predjed pršut, potem testenine in kasneje še zrezek. Vse skupaj za 19€.

Pozno zvečer sva se odpravila do prenočišča, ki je bilo kar nekaj km izven Spoleta. Ko sva prispela na to turistično kmetijo, sem takoj ugotovil, da mi je žal, da nisva imela več časa, ki bi ga lahko prživela tukaj.

To se je potrdilo tudi naslednje jutro s čudovitim razgledom po pokrajni, čudovito okolico in odličnim italijanskim zajtrkom (končno). Bilo je res tip-top in zelo mi je bilo žal, da nisva kakšen dan ali dva ostala samo tukaj.

Montefalco

Prvo mesto na sporedu za danšnji dan je bilo Montefalco.

In to je bilo waw.

Zelo majhen kraj, ki je ograjen z obzidjem. Avto pustima zunaj in se sprehodima po njem. Vse gostilnice, restavracije in trgovine so bilo v detajle urejene. Čudovit kraj, ki ima tudi zelo lep trg, na katerem so v čas najinega prihoda še bili avtomobili, kasneje pa so očitno promet ustalivi, tako da je moral biti kasneje še lepši.

Ogledala sva si muzej in cerkev, v vstopnino pa je bilo vključena tudi degustacija olivnega olja in vina iz okolice. Pri olju sem si zapimnil, da naj bi bilo okoli 300 različnih vrst oljk.

Pri vinu pa, pila sva nekega najbolj znanega, ki je prihajal iz tega kraja, da ga imajo 3 leta v sodih, potem pa še eno leto v steklenicah, preden je pripravljen za prodajo.

Deruta

Naslednji kraj je bil Deruta, ki naj bi bil nekakšen center keramike v Umbriji. Prav tako bolj majhen kraj, kjer hitro ugotoviš, da je keramika glavna umetnost v tem kraju.

Kljub temu, da sva se psihično pripravila, da si boma kupila eno lepo posodo in da bodo cene visoke, so naju vseeno malo presenetili, saj so bile cene res visoke. Seveda je treba povedati, da so bile vse stvari res lepe, unikatne in še kaj. Cene pa od 100€ naprej za malo večji okrasni krožnik.

Tam najdete tudi muzej keramike, ki je prav tako popoldan zaprt, tako da ga na žalost nisma mogla obiskati.

Sva pa se namesto tega odpravila v restavracijo (edino, ki je bila v tem času odprta) in po sreči sem naletel na najboljše špagete, ki sem jih kdaj jedel.

Carbonara s slanino in črnimi tartufi.

Še zdaj se mi cedijo sline, ko se spomnim na njih.

Ne vem zakaj, ampak porcija je bila res mala. Metka, ki je imela podobno jed (špageti) je imela dosti večjo.

Prav butično so izgledali. Ampak od sedaj naprej so to moji najboljši špageti.

Popoldan sva se odpravila proti Assisiju.

Assisi

Najprej sva se odpravila v najin apartma, ki je bil na čudoviti lokaciji, nekaj km izven Assisija. Kamnita hiška sredi nasada oliv je izgledala res sanjsko, a na koncu ni bilo tako dobro.

Lastnica nama je pustila ključe, tako da tam ni bilo nobenega drugega.

Z apartmajem je bilo narobe to, da je ni bil dobo očiščen. Ne komplicirama glede tega, ampak tukaj pa je bilo kar nekaj pajčevine, pa tudi kopalnica je bila zelo slabo opremljena.

Vse skupaj ne bi bilo tako slabo, če to ne bi bil edini apartma, kjer sva morala doplačati 15€ za čiščenje. In ni bil čist.

Naslednji dan je prišla gospa samo po denar, seveda ni znala niti ene besede angleško, tako da se mi niti ni bilo z njo za kregati. Pač slaba izkušnja.

Zjutraj sva se odpravila v Assisi, ki je znano po svetniku Frančišeku. Tudi sedanji papež, ga je že obiskal.

Čeprav sem na tokratnem potovanju videl že veliko kamnitih mest in vasic, me je tudi Assisi prevzel. Res neverjetno se mi zdi, da je vse to zgrajeno iz kamna.

Ta kraj je tudi zelo popularen, saj velja kot nek romarski kraj ali nekaj takega, saj je bilo zelo veliko vernikov, tudi iz Afrike, Hrvaške in drugod. Imeli so skupinske oglede.

Glavna cerkev je res nekaj posebnega, saj gre za dvojno cerkev. Pod prvo je še ena, ki je zanimiva tudi za to, ker stropovi niso tako visoki, kot so običajno. Meni je bila zelo zanimiva.

Znotraj tega je tudi trgovina, kjer prodajajo vse živo, kaj sploh cerkev lahko prodaja. Kolikor sva opazila, so bile cene za spominke nižje, kot v mestu, tako da se jih slača kupiti v tisti trgovinici.

Na vrhu hriba, kjer stoji Assisi, je še ena cerkev, ki pa je nisva obiskala.

Perugia

Na vrsti je bilo še zadnje mesto na tem potovanju po Italiji. Najprej sva se odpravila kar v mesto si ga ogledala.

Tudi Perugia ima staro mestno jedno in samo še enkrat lahko rečem, da je to še eno čudovito italjansko mesto.

Malo sva se sprehajala okoli, poslusila pico, Grom sladoled in malo nakupovala.

Ura se je bližala 15h, ko bi spet zaprli vse restavracije in ko sva tako hodila naokoli, sva našla “turistično” restavracijo z zelo nizkimi cenami. Še enkrat naj povem, da se teh restavracij izogibajte.

Ker nisva imela časa za iskanje druge in ker je bila cena zelo nizka, sva se odločila, da poiskusima.

Žal nama je bilo.

Res, da je bila cena za tri različne jedi po izbiri s copertom vred 12€, ampak nama je bilo žal.

To ni poanta hrane v Italiji in takim restavracijam in menijem se izogibajte.

Vse brez okusa in samo toliko da je, da lahko rečejo, da so ti dali vse to kaj je pisalo.

Nato sva se odpravila do apartmaja.

Spet je bil nekaj km izven mesta, ampak tokrat je bil odlična izbira.

Odlično opremljen apartma s stilnim pohištvom, zaprto teraso, kuhinjo, dobro posteljo in čisto kopalnico. Bil je super.

Še zadnja noč, jutri pa vrnitev proti Sloveniji.

Na poti nazaj sva se ustavila še v outlet nakupovalnem centru pri Benetkah, vendar sva bila oba razočarana, saj so bile cene, za moje pojme, zelo visoke. Res, da so v njih prodajali samo dobre blagovne znamke, ampak če bi primerjal z našimi trgovinami, so bile cene enake, ko imajo kaj v akciji ali so razprodaje. Tam me več ne vidijo.

Tako se je zaključilo najino potovanje po Italiji.

Z enim stavkom lahko povvzamem, da je bilo super in da se bova v Italijo zagotovo še veliko krat vrnila.

Že komaj čakam.

Pred dnevi se vrnila iz Dunaja, ki sva ga obiskala preko vikenda.

Po mojem je Dunaj odlično mesto za kratek vikend oddih ali aktivno raziskovanje.

Na Dunaju se vedno veliko dogaja: muzeji, koncerti, prireditve in številne aktivnosti.

Glede na to, da oba že nekaj lasa nisva bila na tam, sva se tokrat odpravila bolj s turističnega vidika, kar pomeni po ogledih nekaj večjih znamenitostih. In bolj ko sva gledala, kaj bi si ogledala, bolj sva ugotavljala, da bo zelo težko vse realizirati. Na eni strani zato, ker je bilo napovedano slabo vreme (nedelja), po drugi na pa nisva vkalkulirala, kako obsežne so nekatere stvari.

Tako sva si ogledala:

• Palačo Schonbrunn z vrtovi
  • Grad Gloriette
  • Živalski vrt
  • Štefanovo katedralo
  • Belvedere
  • Karlovo cerkev
  • nekaj ostalih stvari ob sprehodu po mestu.

Na žalost nama je zmanjkalo časa in predvsem volje za Muzej zgodovinske umetnosti, ki velja za eno izmed glavnih znamenitosti. Glede na to, da gre za tako obsežen muzej, bi si seveda morala vzeti čas, tako da sva ga raje pustila za naslednjič.

Za raziskovanje Dunaja sva uporabila Vienna Card, ki ti omogoča brezplačno potovanje z vsemi prevoznimi sredstvi in popuste pri vstopninah. Na voljo so za 24h, 48h in več.

Schonbrunn

Sam Schonbrunn verjetno ne rabi posebne predstavitve, saj velja za eno izmed največjih znamenitosti na Dunaju. V kolikor nimate časa ali ne bi radi plačali dokaj drage vstopnine, se lahko sprehodite samo po lepem parku za palačo in ga občudujete od zunaj. Prav tako se sprehodite so grada Gloriette, ki je nasproti Schonbrunna in od koder je zelo lep razgled.

Je pa tudi notranjost vredna ogleda. Za vstopnino dobrih 20€ dobite tudi audio guide, ki vam zelo pomaga pri raziskovanju notranjega dela. Lahko si vzamete čas in ga počasi raziskujete ali pa bolj po pospešenem ritmu, tako kot sva ga midva.

Živalski vrt

Znotraj parka se nahaja tudi živalski vrt, ki je na manjši, kot sem si ga predstavljal, po drugi strani pa dokaj dobro organiziran in s kar nekaj zanimivimi živalmi. Če se nameravate odpraviti tja, upoštevajte uro, saj čez dan večino živali ni na spregled. Levi in tigri so se tako poskrili in jih ni bilo za videti. Mogoče je boljši čas zjutraj in proti večeru. Preverite tudi urnik prireditev, ko se v živalskem vrtu kaj dogaja.

Kasneje sva se odpravila še v center Dunaja in si ogledala Štefanovo katedralo. Čudovita cerkev od zunaj in znotraj (od zunaj so sicer nekaj preurejali okolico, tako da je malo pokvarilo vtis), tako da vredno ogleda. Na vrh zvonika se nisva povzpela.

Preostaek dneva sva se sprehajala po mestu in ga naključno raziskovala. Pozno popoldan sva šla do mestne hiše, pred katero je večji park in kjer se običajno veliko dogaja. Tudi tokrat so se pripravljali na filmski festival, ki je potekal na velikem platnu pred mestno hišo, v bližini pa so imeli veliko stojnic s hrano.

Hrana je izgledala odlično, bilo pa je veliko tujih kuhinj in nekaj domačih specialitet. Jaz sem si privoščil klobasico na sliki s krompirjem in kajzerico ter seveda pivo. Cena jedi je bila od 6 do 9€.

Belvedere

Naslednji dan sva obiskala še palačo Belvedere, predvsem zaradi Klimtove zbirke slik. Celoten dan je pokvarilo vreme, tako da nisva mogla uživati v vrtovih, ki obdajajo palačo. Ostale zgradbe, ki spadajo k Belvedere niso bile kaj posebnega, tako da ogleda ne bi priporočal.

Pred dnevi sva se z Metko vrnila iz potovanje po Albaniji.

Če povem samo na kratko, lahko rečem, da me je Albanija presenetila v vseh pogledih.

Vse je bilo urejeno, čisto, zelo dobra hrana, zgodovina, znamenitosti, skratka, vse je bilo tako, kot da bi to bila ne vem kako dobro razvita turistična država.

Glede na to, da sva si jo ogledala skoraj celo, sva res videla, da ponuja veliko.

Tako mislim, da bo Albanija v prihodnjih desetih letih naredila velik napredek v turizmu, njihovo število pa se bo zelo povečalo.

Več sledi na strani vodič.com

p.s.: aja, pa zelo poceni je tam doli 🙂

Za drugi dan najinega izleta v Beograd sva se odpravilia na Avalo, ki je stolp v bližini Beograda. Glede na to, da je bil tudi v Srbiji praznik, je bilo tam zelo veliko ljudi, ki so v parku pred stolpom uživali na piknikih, pekli na žaru in uživali.

Tudi danes je bilo vreme nekoliko slabše, tako da je bilo prav neverjetno, da se jih je vseeno zbralo tako veliko. Imeli so tudi neke vrste zabaviščni park, ponudbo hrane in pijače.

Vzpon na stolp Avala je z dvigalom, na voljo pa sta dve vstopnici, ena samo vstopnina, pri drugi pa lahko uživaš v baru na vrhu in vključuje eno pijačo. Glede na to, da je na vrhu zelo pihalo, je bila za opcijo s pijačo dobra odločitev, da se lahko malo v miru nagledaš okoli.

Na poti nazaj v Beograd, sva se ustavili v odlični restavraciji v bližini Avale po imenu Kumbara. V kolikor vas zanimajo tudi drugi predlogi za hrano, si lahko preberete objavo restavracije v Beogradu na mojem osebnem blogu.

Po prihodu nazaj v Beograd sva si ogledala še cerkev Sv. Save, ki velja za eno izmed največjih znamenitosti Beograda. Graditi so jo začeli že leta 1935, vendar njena notranjost še do danes ni končana.

Kasneje sva si ogledala še cerkev svetega Marka, ki stoji ob lepem parku, a ker je na žalost začelo deževati, sva se morala odpraviti nazaj v apartma. Kasneje sva se odpravila na večerjo, a v novem trendovskem predelu ob Savi, imenovanem Hala beton, ugotovila, da je praktično vse zasedeno in ker nisva imela rezervacije, sva se odpravila nazaj v mesto in si tam poiskali nekaj za večerjo ter uživala v kocertu v bližnjem lokalu.

Pred nekaj dnevi sva se s punco vrnila iz Beograda in glede na to, da je to eno izmed najbolj popularnih mest v bližini, sem se odločil, da po dolgem času napišem kaj vse sva si tukaj ogledala.

Kalemegdan

Prvi dan sva si ogledala park Kalemegdan in trdnjavo na njem. Glede na to, da je bil bolj oblačno, je bilo kljub temu zelo veliko ljudi, ki se je sprehajalo po parku. Predvsem Beograjčani, nekaj pa je bilo videti tudi turistov.

V skopu Kalemegdana sva si ogledala tudi rimski vodnjak, kjer je vstopnina (na Kalemegdan in trdnjavo ni vstopnine) cca. 1€.

Kasneje sva si ogledala tudi tudi bližnji živalski vrt, ki je na prvi pogled izgledal zelo mali, na koncu pa je v njem bilo kar nekaj zanimivih živali. Tudi vstopnina je dokaj nizka, 3€ za odrasle. Živali imajo sicer zelo premajhne kletke, z njih pa ni lepo poskrbljeno.

Tako, pa jo imam. Z vizo za Iran je kar nekaj dela, saj nikoli ne moraš zagotovo vedeti ali jo boš dobil ali ne. Stvari se non stop spreminjajo in že ko misliš, da imaš vse skupaj naštudirano, se spet nekaj spremeni. No, jaz jo sedaj imam. Po tem, ko sem kupil letalsko karto za Iran, sem si priskrbel tudi turistični vodnik za Iran. V njem je pisalo nekaj, kar ne vidiš pogosto. Med kakšnimi petimi državami na svetu, ki ne potrebujejo vizuma oz. ga lahko dobijo na letališču je tudi Slovenija. Ne vem sicer zakaj, ampak tako piše. Tudi na strani zunanjega ministerstva piše tako, a so kljub temu dodali opozorilo, da beležijo vedno večje število zavrnitev za pridobivanje vize na letališču, zato priporočajo, da si jo priskrbite pred odhodom. Glede na to, da je po novem tudi v Sloveniji konzulat Irana, jih ni bilo težko poklicati in vprašati (malo težje je bilo edino dobiti telefonsko številko). Kot bi si lahko mislil, so se pred kratkim svari premenile in sedaj vize na letališču ni mogoče dobiti, dobite pa jo lahko v Ljubljani.

Tako se odpravite na  Tolstojevo ulico 8 in izpolnite formular, v katerem jih poskušate prepričati, da ste popolnoma nenevarni in nesumljivi za Iran in bi si samo turistično radi ogledali njihove lepote in doživeli ostale stvari o katerih razlagajo tisti, ki so že potovali po Iranu. Odobritev za vizo traja 2 do 3 tedne, dobra stran je, da ti jo najprej odobrijo in šele nato plačaš 50€ za njo.

Tudi jaz sem vse vredu izpolnil in sedaj jo imam v potnem listu. No malo sem jih moral spomniti, kako je kaj z mojo vizo, saj čez nekaj dni odpotujem, oni pa me še niso poklicali o njihovi odločitvi.

Vsem, ki boste obiskali konzulat v Ljubljani bo verjetno na začetku nekaj problemov povzročila že vhodna vrata, saj se zelo čudno odpirajo, vstop je z desne strani in ne tista najbolj očitna vrata. Prav gotovo pa boste hitro opazili preprogo in lestenec na stropu. Noro.

Še dva dni. Komaj že čakam!

Ostalo mi je kar nekaj dni za Ho Chi Minh City, verjetno malo preveč a zadnje dni pač nisem želel kakšnih zapletov, tako kot bi se skoraj zgodili pri zadnjem potovanju po Indiji. Sicer pa je HCMC tudi največje mesto in mislil sem, da si bom lahko ogledal kar nekaj stvari.

1. dan HCMC

Preostanek prvega dneva sem si ogledal malo malo okolico mojega hotela. Stanoval sem v centru popotniškega dela mesta in že na prvi pogled se je videlo, da je veliko ponudbe za tujce. Najboljša stvar pri tem je bil tudi neke vrste park, ki je bil vzdolž celotne ulice, dolg skoraj 1km, ki je nekoliko polepšal to betonsko džunglo.

Prvi vtis o mestu ni bil najboljši (tudi do konca ni popravil vtisa). Ogromno mesto, milijon motorjev, vztrajni prodajalci itd.

Ko grem popoldan malo okoli, spet opazim telovadne naprave, na katerih domačini zavzeto trenirajo. Tudi sicer so v parku na veliko telovadili, igrali badminton, tekli ipd.

2. dan HCMC

Drugi dan je bil namenjen ogledom. Glede na to, da sem imel veliko časa, sem se odločil, da si vsak dan ogledam en del mesta. Danes je bil na vrsti severni del od mojega hotela, District 3, Reunification palača, vojaški muzej (ja, še en od stotih). Vojaških stvari sem imel že vrh glave, ampak na nek način je to najbolj povdarjen del njihove zgodovine, tako da sem jih vseeno obiskal. Nekaj sem jih seveda tudi izpustil, saj bi se mi drugače zmešalo. Reunification palača je bila zadnja stavba, kamor so 30 aprila, 1975 vdrli tanki, za tem se je južni Vietnam predal Severnemu. Stavba je ostala v takem stanju, kot je bila takrat, nič kaj posebnega.

Kasneje se odpravim do vojaškega muzeja, a se še prej ustavim za kosilo. Najdem odlično lokalno restavracijo in si naročim Coca Colo in piščanca z rižem. Zgleda kot neke vrste ulična restavracija za malce, saj zgleda, da so vsi prišli na kosilo iz službe. Veliko je tudi zelo lepo oblečen, kot kakšnih bančnic in bančnikov. Pri izhodu vprašam koliko stane in mi reče 12.000 dongov, kar je manj kot pol evra. Še dva krat jo vprašam, če je sigarna in mi že skoraj malo nejevolno reče, da stane toliko, tako da plačam in grem. mogoče mi je kasirala samo pijačo, ampak to je bila uradno najcenejša jed, ki sem jo imel na tem potovanju. Odločim se, da se še vrnem. Po eni strani je bila dobra, po drugi strani pa sem imel slabo vest, saj se mi je vseeno zdelo, da mi ni štela vsega in da bodo vsaj še nekaj zaslužili.

Na žalost je vojaški muzej sedaj zaprt, imajo dve urno pavzo, tako da se odločim, da grem malo okoli in počakam, da ga ponovno odprejo. Iščem nek hindujski tempelj, ki bi moral biti na tem naslovu, a ga ne najdem, prav tako za njega ne ve noben domačin.

Oddidem v park, da počakam na muzej. Čez nekaj časa se mi pridruži neka ženska in se začne malo sumljivo pogovarjati z menoj. Bila je iz Filipinov, kar je bil razlog, da je zelo dobro govorila angleško, živela pa je tukaj, skupaj z njegovim bratom in njegovo ženo, vietnamko. Dajala mi je neke nasvete, kako moram pazit na svojo torbo, da mi je kdo ne ukrade ipd in ko sem že mislil, da bo končno povedala zakaj je prišla, mi hladno reče, da je sedaj muzej že odprt in da sedaj lahko grem. Čudno, ampak ok.

Vojaških muzejev sem imel do sedaj že dovolj, ta je bil namenjen prikazu, na kak način so ameriški vojaki mučili Vietnamce (Tiger cages) ipd. Edina dobra stvar muzeja je bila fotografska razstava, fotografov, ki so poročali med vojno in so v njej umrli. Fotografije so bile res dobre, večina črno belih, proti koncu pa tudi barve, saj naj bi se ravno v tem času razvila barvna fotografija. Pri večini fotografov je tudi pisalo, da so npr. teden dni po tej fotografiji umrli. Kasneje hodim še malo okoli po tem delu mesta, obiščem še eno tržnico in nekaj pojem.

2. dan HCMC

Drugi dan je bila na vrsti vzhodni del od mojega hotela. Lepa hiša (People’s committee Building), HCMC muzej, spet nič kaj poebnega, razen tega, da so v njem imeli kar 4 fotošutinge, ki jih je bilo po celem Vietnamu kar nekaj. Pozabil sem tudi obiskati mošejo, ki je bila v tem delu mesta. Malo sem iskal tudi zanimive trgovine, da si kupim kaj za domov, a ni bilo kaj pametnega. Obiščem Converse trgovino, da si kupim All Starke po zeeeeelo dolgem času, a so le nekoliko cenejše kot pri nas, pa še to zaradi novoletnih popustov. Enako je bilo v Adidasovi trgovini, kjer nič ni bilo cenejše kot pri nas. Tako sem dal za kratke hlače 20€, ne verjamem, da so pri nas kaj cenejše.

Med sprehodom najdem tudi Notre Dame katedralo in pošto, ki sta bili dve zelo lepi stavbi. Obiščem tudi botanični in živalski vrt, ki si komaj zaslužita to ime. Sicer pa je bila tudi vstopnina temu primerna. Pol evra za oboje. No kljub temu ni bilo slabo videti tigrov in slonov, večina živali pa je bila v tako slabo vzdrževanih kletkah, da se mi niti ni dalo slikati. Ko grem nazaj proti hotelu, vidim Domino pico in grem mimo. Kljub temu, da sploh nisem bil lačen, se obrnem in grem nazaj, da jo prvič probam. Zanimiva stvar, da ti na ekranu izpišejo tvoje ime in fazo v kateri je tvoja pica in seveda čas do konca. Na koncu dobim zelo malo pico, a je bila odlična.

3. dan – Cu Chi rovi

Ta dan je bil namenjen obisku tunelov, rovov Cu Chi, malo izven HCMC. Bila nas je kar lepa skupina z zelo zabavnim lokalnim vodnikom, ki nas je vse pošteno nasmejal. Želel je povedati res vse, kar je vedel, nas pa ni najbolj zanimalo, a je kljub temu izpadel zelo zanimiv. Povedal je tudi zgodbo o svojem očetu, ki si je na napačni roki odrezal dva prsta, da ne bi rabil v vojsko. Tako si je moral odrezati še druga dva. Pri tem se je edini smejal on. Spoznal sem tudi zanimivega američana (verjetno prvi), ki je imel punco iz Slovenije.

Sami rovi so bili res nekaj posebnega. Na začetku so se američani borili proti njim na zemlji, a so imeli preveč žrvet in tako spremenili svojo taktoko samo v bombardiranje. Kljer koli so posumuli, da bi se lahko nahajali Vietnamci, so poslali svoje B52 bombnike in dobesedno zravnali pokrajno. Oni so kopali rove v treh nivojih (3-5m, 7-9m in 12-15m). Bomba iz B52 je namreč naredila 10m globoko luknjo. Zelo zanimivo je bilo poslušati na kak način so se Vietnamci v teh razmerah znašli in preživeli. Zastrupili so jim vso vodo na površju, iskali so jih z psi (pojedli so vse pse v okolici) ipd. En del poti smo šli tudi skozi rov, ki je bil za nas razširjen. Komaj sem premagal teh 15m. Vse me je bolelo, postal prepoten, brez zraka, skratka komaj sem čakal da pridem ven. Ne vem kako so lahko oni zdržali spodaj toliko časa.Na poti tja se ustavi tudi v neki tovarni za spominke in na poti nazaj v prodajalni kave, kjer so prodajali kavo, ki ji je podlasica dodala aromo. Cene so bile zelo zasoljene, tako da seveda nisem nič kupil. Samo kavo sem poskusil, ki pa ni imela posebnega okusa. Seveda smo si ogledali tudi znane pasti vseh vrst, lahko pa si tudi streljal s konkretnimi puškami, ki so dale od sebe “pravi” zvok.

Vožnja nazaj in še zadnji večer v HCMC. Že nekaj dni sem gledal, da pripravljajo oder in neke stojnice, da nes pa se je končno začelo. Imajo nek festival hrane in na desetine stojnic s hrano. Raj za mene. Hodim okoli in si izmenjavam hrano in pivo. Na žalost sem pustil fotoaparat v sobi, sem pa poskusil kar nekaj specialitet, med drugim tudi te polže, ki sem ji gledal celo potovanje. Bili so ogabni! Počasi se spravim nazaj v sobo.

Zadnji dan

Čas za odhod domov. Še zadnje kalkulacije kako naj porabim denar, da mi ga bo ostalo čim manj, koliko sem še dolžan za sobo in koliko še ga rabim za čez dan. Obiščem še zadnjo restavracijo in se še enkrat prepričam ,da so lokalne restavracije najboljša izbira v Vietnamu. V prvi (namenjeni turistom) sem se moral na žalost obrnit, ker nisem imel dovolj denarja, v lokalni restavraciji pa mi ga je še pol ostalo, tako da spet nisem vedel kaj bi z njim. Počasim se odpravim z avtobusom do letališča in počakam na letalo.

Tudi pot domov je potekala relativno hitro. Spet dve uri čakanja v Dohi in tem dolgočasnem letališču. Tudi dogajanje na letelu je bilo bolj mirno, saj smo potovali “ponoči”. Priletim na Dunaj in takoj začutim zimo. grrr. Priprave na Novo leto in novo leto.

Nazaj na glavno stran potovanja Vietnam, Laos in Kambodža.

Naslednji dan je Izraelec sel nazaj proti severu, tudi jaz sem se kar hitro spreal naprej, saj je bilo res hudo. Na vrsti je bil Kampot. Zadnje mesto v Kambodzi pred vrnitvijo v Vietnam.

Kampot

Samo mesto ni bilo kaj posebnega, saj si v njem ni bilo za ogledati kaj posebenga, bilo je ob reki, a je kljub temu imelo kar nekaj turistov, ki so pohajkovali okoli. Mogoce ravno zaradi tega, ker je bilo vse skupaj tako umirjeno. Tudi sam sem se tako malo sprehajal okoli in si naredil plan, da grem naslednji dan koncno na kuharski tecaj. Na zalost so mi prekrizali plane, ker sem zelel zjutraj na tecaj in popoldan na bus, a je bil popoldanski odpovedan, tako da sem moral iti na jutranji bus.

Potovanje se je zacelo tipicno za Kambodzo. Najprej smo z mini busom pobrali nekaj turistov in se zbrali na enem mestu, kjer so prisli se drugi busi. Skratka non stop neko cakanje in kar hitro sem videl, da je danasnji dan izgubljen.

Na meji je seveda spet bila cela stala, ker se noben ne premakne. Zahtevajo placilo zdravstvnega pregleda 1$, kjer ti nic ne naredijo ali pa ti samo izmerijo temeraturo. Jaz sem placal, trije pa so se uprli a so na koncu veseeno prisli mimo. Spet trikratno presedanje med busi in nato nora voznja do mesta Can Tho. Voznik je divjav po sredini ceste po dokaj nasejenem predelu in cel cas na veliko trobil. Imel je najvecje in najhitrejse vozilo in je pac bil glavni. Na koncu ostanemo se sami z dvema nemcema in ze komaj cakamo, da pridemo v mesto, saj smo se vozili ze celi dan.

Can Tho – plavajoca trznica

Hotel si najdem kar zraven avtobusne postaje, sicer ogromnega mesta, kjer nisem imel zemljevida. Pri tem fant na recepciji ni znal niti besede anglesko, mama in ata pa sta se mu pri tem se v glavo smejala, ko mi je hotel kaj rect. Hitro grem ven, da najdem nekaj za jest, hodim okoli nic kaj pametnega, zato zavijem v soping center, kjer narocim fast food. Sele kasneje ugotovim, da sem v otroski fast food restavraciji, kjer so porcije res male, tudi cene so bile nizke. Dobim pijaco z 90% leda (tudi drugace so to radi delali). Spavanac.

Zjutraj je bil na sporedu ogled plavajoce trznice, saj je pri tem mestu najvecja, na reki Mekong pa seveda kar nekaj. Kar pred hotelom pobasem moto taxi, ki me zapelje do tja. Jaz pa sem mislil, kako dolgo bom rabil, da bom prisel do tja. Tam se zacnem pogovarjati z enimi domacini in mi kar oni poklicejo coln za najem. Gor sta bila se dva vietnamca, vse skupaj je stalo 5$, kar se mi je zdelo malo dosti za eno uro, a tudi onadva sta placalo toliko. Tako sem ze ob 8.30 zakljucil ogled mesta in hitro se odlocim, da grem kar takoj v Ho Chi Minh, saj bo tam sigurno vec pametnih stvari, kot tukaj.

Tus, hrana in ze sem na najboljsem busu, kar sem se kdaj peljal. Na zacetku smo dobili osvezilne robce in vodo, imeli pozdravni govor in se kaj. Kot v letalu. Cez dobre stiri ure sem ze v HCMC, kjer se z lokalnim busom odpeljem v center in zelo hitro najdem sobo. Tudi to je bila najboljsa soba do sedaj. Sicer najdrazja, ampak dve dvojni postelji, vkljucen zajtrk, racunalnik v sobi, klima, hladilnik itd za 14$ na dan. Pred meano so se zadnji dnevi potovanja, stirje dnevi Ho Chi Minh Cityja.

Nazaj na glavno stran potovanja Vietnam, Laos in Kambodža.

Sihanoukville velja za glavno obmorsko destinacijo v Kambodzi in tako se opazi cisto drugacno vzdusje. Veliko je tujcev, ki so se sem preselili in imajo svoje lokale in druga podjetja. Zacuda hitro najdema sobo, bomba bungalov za 10$ v Monky Republic.

Nato se odpravima na kosilo. Nekaj je bil slabe volje ali kaj, saj mu nikjer ni odgovarjalo, povsod je bilo predrago, on tam ne bo jedel in seveda se je zgodilo, kar se vedno zgod: na koncu pristanes v najdrazji restavraciji. No, jedla pa sma avstralske steake. Bomba.

Kasneje sma si sla ogledat bliznjo plazo, ki je bila res sanjska, a se ni zelel it kopat. Jaz sem komaj cakal, da skocim v morje, saj je bilo res lepo. Med drugim me je tudi fotografiral, seveda tako da se ni nic videlo. Bil je neke slabe volje zaradi poti na Novo Zelandijo. Ocitno je potreboval vizo tudi za Avstralijo, ceprav tam ne bo potoval, ki je bila zelo draga. Tudi drugace je bil veliko na telefonu in klical domov, kar ga bo verjetno zelo drago stalo, a mu je mama obljubila, da bo placala racun.

Pri tem sma gledala enega gospoda, ki je zelo smesno telovadil na plazi in vsaj malo sem ga nasmejal, ko sem zacel dekati tudi jaz 50 sklec, zaradi izgubljene stave. Nisem jih mogel narediti.

Na poti nazaj do sobe pa se je zacel pravi luksus. Najprej ustavim zensko z velekimi raki in dva pojema, potem naju ustavijo za happy hour, cel kroznik skoljk na zaru in pivo za 0,50$ s prelepim soncnim zahodom. Priceless. Vmes pride mimo se zenska s pecenimi lignji, tako da je bilo res odlicno. Ob odhodu vidima, da so imeli se celo tuno in barakudo za 4$ oz. 3$. Na poti do bungalova vidim se akcijo za vecerjo in ker je bilo se samo pol ure casa za happy hour, sma rekla da grema kar zdaj. 2x predjed, 2x glavna jed (mecarica in tuna) za 10$. Boljse ne bi moglo bit.

No ze tretjic na poti nazaj do sobe naju ustavijo hostese s flyerji. Pazi to: brezplacni shoot ob prihodu, brezplacno pivo s flyerjem, happy hour za pivo in boate ter, ker je bil Rambo party, ce imas ob polnoci na glavi trak, ki si ga dobil, se ena pijaca zastonj. Pozabil sem omenit, da sma tudi pri check inu dobila zetona za dve brezplacni pivi.

Ce vse to sestejes in dodas, da smo igrali tudi beer pong in seveda nisem dovolil, da me kdo premaga, ceprav sem igral prvic, dodatnih komentarjev ni potrebno pisati. Mojster je bil med tem kaksno uro na telefonu in je potem sel domov zaradi “nekih problemov”.

Btw: iskali so tudi natakarje, zahodnjake: brezplacna pijaca, hrana in prenocisce ter brez placila. S tremi, ki sem se pogovarjal, so mi rekli, da jih bo to mesto ubilo. heh.

Nazaj na glavno stran potovanja Vietnam, Laos in Kambodža.

Po najbolj neudobni voznji z sleeping busom sma zjutraj prispela v Phnom Penh. Hitro so nas spet napadli tuk tuk vozniki, ki so nas hoteli peljati do hotelov. Midva sma si nasla enega, ki je rabil kar nekaj casa, da smo nasli prosto sobo, za primerno ceno – ja, se vedno je bil z mano Izraelec. Super je bilo, ker sma imela se cel dan pred seboj in kar hitor sma se odpravila na pot.

Najprej sma si tako ogledala Srebrno pagodo in kraljevo palaco (ki je bila na zalost zaprta, ker je pred dvema mesecema umrl nekdanji kralj in se ni bilo pogreba). V Srebrni pagodi (ime zaradi 2000 srebrnih ploscic, vsaka 1kg) je bilo tudi zelo dosti zlata, med drugim zlati buda iz 90kg zlata in z 9000 diamanti. Fotografiranje je bilo na zalost prepovedano in varnostnik me je imel non stop na okah. Izraelec je seveda takoj rekel, da bi on vse to prodal. Ha ha, pocasi je postajal vedno bolj zanimiv, tako da sma se vedno boljse razumela. Imel je tudi kar nekaj dobrih fint. Med drugim je tuk tuk voznikom , ki so zelooo gnjavili, govoril, da bi rad imel rikso.

Njega je sicer zanimalo vse kar je bilo povezano z vojsko. Povedal mi je,vsak Izraelec sluzi vojsko tri leta. Tako sma si ogledala tudi znan zapor S21 pod rezimom Pol Pota, norca, ki je vodil Kambodzo od 1975 do 1979 in jo dobesedno skoraj unicil. Ubil skoraj tretjino prebivalstva. Vsi, so morali ven iz mest na njive delat. Ubili so vse, ki so znali tuji jezik, bili izobrazeni, nosili ocala, itd. Zapor je sluzil kot mucilnica, kjer so nedolzni ljudje podpisovali izjave o prekrskih , ki jih niso naredili, zaradi mucenja. V njih je bilo vec kot 17000 ljudi, preziveli jih je samo 7, ki so v zaporu opravljali druga dela, fotografiranje zrtev, beljenje itd.

Naslednja stvar je bila prav tako povezana s Pol Patom in sicer Killing Fields, skupna grobisca, kjer so ubili vse iz tega zapora. Grozno je bilo gledati, kaj je lahko nekdo delal samo dobrih 30 let nazaj.

Na koncu je Izraelec se predlagal, da grema na strelisce malo strelat. Ne, hvala. Raje sma sla v Foreign Correnspodent’s Club na malo luksusa in enega najlepsih razgledov v mestu. Seveda, ko je videl meni in cene, ga je malo zalilo, a je bil cez eno uro na sporedu happy hour, torej vse 50% ceneje. Klubse je nato kar napolnil, saj je zelo popularen in malo sma se pogovarjala tudi z dvema nemcema.

Naslednji dan je bil namenjen pohajkovanju po mestu, saj kaj drugega ni za videt v Phnom Penhu. Tako sma hodila okoli, jedla dobro hrano, pila piva itd. Eno zvecer, ko sma sla na trznico. V eni restavraciji sem si narocil jed s kuro, a toliko kosti se nikoli nisem dobil, tako da sem komaj pojedel. En dan prej sem si kupil peceno kuro na zaru, a kasneje ugotovil, da je bil vrat, tako da spet ni bilo nic mesa.

Se spanje , zjutraj pa v Sihanoukville.